Hoppa till innehåll
Recension

Coop Bank

4.9

Hos Coop Bank kan du ansöka om ett privatlån utan säkerhet som kallas Coop Privatlån. Detta lån är utformat för att ge bankens kunder flexibilitet och möjlighet att samla smålån eller göra investeringar. Som Coop-medlem får du lägre ränta än övriga låntagare.

Uppdaterad
Comparia.se » Coop Bank
Ansök hos Coop Bank
Coop MedMera Bank - Omdöme av privatlån och kreditkort

Låninformation

  • Lånebelopp: 15000 - 600000 kr
  • Ränta: 5.20 - 16.25%
  • Löptid: 2 - 12 år
  • Ålderskrav: år
  • Kreditupplysning: UC
  • Betalningsanmärkning: Inte OK
  • Direktutbetalning: Nej

Om Coop Bank

Coop Bank är även känd som MedMera Bank AB. Detta är en välkänd och trygg långivare som tillhandahåller privatlån utan säkerhet. Banken är registrerad hos Finansinspektionen och står under myndighetens tillsyn. Som låntagare kan du därmed känna dig trygg med att banken följer de lagar och regler som gäller inom finansbranschen.

MedMera Bank AB bedriver sin verksamhet under varumärket Coop Bank och är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF). Banken etablerades 2007 och har sitt huvudkontor i Solna. De cirka 50 anställda arbetar utöver låneverksamheten med att erbjuda möjligheten att spara på ett sparkonto eller ett fasträntekonto. Målgruppen är konsumenter, och Coop har sammanlagt 3,7 miljoner medlemmar.

Ansök om ett lån och få svar direkt

Coop Banks privatlån har ingen uppläggningsavgift. Coop-medlemmar får dessutom 1 % lägre ränta och en räntegaranti. Du kan välja ett önskat lånebelopp från 15 000 till 600 000 kr med en löptid på 2 till 15 år. Det är enkelt att önska om ett lån och du får svar direkt. Om din ansökan beviljas betalas lånebeloppet snabbt ut till ditt bankkonto.

För att kvalificera dig för Coop Privatlån måste du uppfylla vissa grundläggande krav. Du bör exempelvis vara minst 20 år gammal och sakna betalningsanmärkningar eller skulder hos Kronofogden. Vidare bör du ha en fast inkomst på minst 20 000 kr per månad samt ha en stabil anställningsform.

Kundtjänst

En fördel med att välja Coop Bank är att banken erbjuder en omfattande kundservice. Du kan få hjälp och svar på dina frågor genom flera olika kontaktsätt:

  • Kundportal. Som kund kan du logga in i MedMera Banks kundportal för att skicka meddelanden till kundtjänsten. Detta är en säker metod för att kontakta banken om du har specifika frågor som rör ditt privatlån eller sparkonto. Ambitionen är att du ska få svar på din förfrågan inom 1-2 bankdagar.
  • Telefon. För personlig service kan du ringa kundtjänsten på telefonnummer 0771-17 17 17. Vid telefonsamtal måste du legitimera dig med ditt BankID. Du kan använda talsvar för att komma till rätt tjänst. Tryck först 3 för MedMera Bank och därefter 3 för Coop Privatlån.
  • Brev. Om du föredrar att kommunicera brevledes kan du även göra detta. Du skickar då ditt brev till Coop Banks postadress: MedMera Bank, 171 88 Solna.

Kundtjänsten finns tillgänglig helgfria vardagar. Öppettiderna är: måndag till torsdag mellan 09 och 17 samt fredagar från 09 på morgonen till 17 på eftermiddagen. Dagar före röd dag hålls den öppen från 09 till 15.

På Coop Banks webbplats finns också svar på vanliga frågor. Genom att kika där kan du snabbt och enkelt finna svar på de vanligaste frågorna. Till exempel kan du få reda på hur räntan sätts, vad som krävs för att få låna, när du får pengarna och huruvida du kan höja ditt privatlån.

Kontakta Coop Bank

Vår metodik

Comparia recenserar långivare med både fokus data och upplevelse. Data representerar ränta, avgifter, återbetalningstid, ålderskrav och andra värden som är tydliga och gå jämföra rakt av. Dessa samlar vi in via villkor, direkt på hemsidan eller genom att kontakta respektive långivare. Upplevelse kan framstå som mer rörligt och vi kollar t.ex. på hur svårt det är att söka, vad tidigare kunder skriver i sina recensioner eller hur ansökningsprocessen upplevs. Sammantaget får långivaren ett betyg som ska vara trovärdigt och kunna ligga till grund för ditt beslut. Du kan även läsa mer om vår redaktionella policy.